Buff sesa.blogg.se -
oncontextmenu="return false"
< Till bloggens startsida

Ett ganska meningslöst inlägg

Igår var det ju midsommar och det betyder ju att man umgås med vänner och som ni redan vet firade jag denna högtid med Emelie, Anna och Caroline.
Vi åt super god mat, dansade, kollade på film och SKRATTADE!!!
Men när jag tänkte efter idag så undrade jag:
-Varför firar vi egentligen midsommar???
Svar: Man firar midsommar eftersom det är den dagen då dagen är som längst och natten är som kortast!
Så nu vet vi det och vi slipper grunna på det mer ;)
- En annan sak jag har undrar är varför man bygger midsommarstänger???
Svar: Hittar inget svar på denna fråga :O Jag vet bara att midsommarstången kom till Sverige från Tyskland på 1400-talet.

Hoppas att ni tyckte mitt inlägg var lite intressant :P
 
Så för sista gången för i år vill jag bara säga "Glad Midsommar" :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0