Buff sesa.blogg.se -
oncontextmenu="return false"
< Till bloggens startsida

Film recension: LOL

 
 
Handling:

Möt Lola, även kallad "Lol".  Hon är i den åldern då plugget är som mest krävande, kärleken som mest smärtsam, mamma Anne som allra jobbigast och kompisarna det viktigaste i livet.  När Anne av ”misstag”  råkar läsa Lolas dagbok, får hon rena chocken. Hennes lilla dotter är inte så liten längre och hon har dessutom testat det mesta som Anne försökt skydda henne ifrån.

Samtidigt har Anne fullt upp att anpassa sig till sitt nya liv som  frånskild.  För både Lola och Anne gäller det att göra sig fria och   upptäcka vilka de är. Vägen dit kantas av många galet roliga  situationer, men också tårar och kärlek.

 
Betyg: 8/10
Vi tyckte filmen var lite märklig, alla var liksom på alla och jag vet inte riktigt men det är någonting med amerikanska ungdommar jag inte riktigt kan få grepp om. Alla deras klistermörken överallt och när filmen ska vi visa hur gulligt ett tonårs kärlekspar kan vara så väljer de väldigt konstiga "gulliga" ögonblick som jag inte riktigt kan fatta varför de skulle vara så gulliga. T.ex vad är det för gulligt att vara under en stor spegel böna som de är under en scen i filmen.  En annan sak som jag stör mig lite på är att hon säger att alla kallar henne LOL i början, fast det bara är en person som kallar henne det i hela filmen och namnet nämns bara 3 gånger i hela filmen, annars kallar de henne bara Lola. Om man bortser från detta var det en väldigt rolig och romantisk ungdoms film :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0