Buff sesa.blogg.se -
oncontextmenu="return false"
< Till bloggens startsida

Utvärdering av årets mello 2013. Deltävling 1

 
Som den lilla schlagerbög jag är så ska jag utvärdera årets mello efter varje program. Jag går igenom underhållningen och låtarna. Såtter även betyg +++++ är det högsta! Denna gång blir det lite försenat men jag har varit hos mormor och morfar och sen på träning idag och innan dess var jag tvungen att prioritera en historiauppsatts, men här den.
 
 Vi börjar med låtarna.
 

1. Skyline-David Lindgren: Riktigt bra låt! Den har höjningarna, swaget och dansmovsen, MEN den blir lite tjatig i slutet eftersom det inte händer något speciellt dramatiskt i låten. Förtjänade ändå sin finalplats. Bra jobbat David! ++++

 

2. Burning flags-Cookies N Beans: Sånt här gillar jag! En riktigt mysig.. ääh pop/power balad.. Jag gillar låtar som man inte riktigt kan ge en genre.  De var coola och sjöng bra MEN jag skulle uppskattat låten mer om en kille sjöng den faktiskt, vet inte varför.. det känns bara som om den skulle vara bättre då, men de såg så arga och farliga ut så det gör ingenting! ++++

 

3. Paris-Jay-Jay Johansson: När man gillar en låt som den här då vet man att man är en riktig schlagerbög och jag tyckte faktiskt inte den var så pjåkig, lite så där souligt svängigt, dock såg ju snubben jättetråkig ut och rörde sig knabbt en halv milimeter och efter en minut har man fått nog av både han och låten. ++

 

4. Gosa- Mary N' Diaye: Nu snackar vi låt alltså! Älskar den! Så himla svängig och cool! Älskar dansen, refrängen, färgerna, henne, kläderna! Till och med hipser killarna och magtjejer dansarna hade swag! Blev förkrossad när den här åkte ut :( men nu ska jag terorisera Sophie med den hehe ;) +++++

 

5. Vi kommer aldrig att förlora-Eric Gadd: Varför har jag fått för mig att Eric Gadd var en ung blond kille?  Det var iallafall fel, så jag fick en liten chock när jag såg honom :S han var väldigt lik skådespelaren i komisarie späck så jag tänkte på det hela låten.. men annars var den väl så där lite schlagig men ingen låt som man orkar  lyssna färdigt på. ++

6. Heartbreak Hotel- YOHIO: GENKI! som Harry Styles skulle sagt ;) Han är så söt så att man avlider, en liten pokémon! Han rör ju sig på ett fruktansvärt avslappnat sätt och sprider liksom ett lugn runt sig i sina häftiga kläder. Älskar för övrigt heart-break handsken. SuperCool. Låten är så fruktansvärt bra också, Hoppas den vinner allt! +++++!

 

7.  Porslin-Anna Järvinen: Säger bara ett ord NEJ. Låten=fruktansvärt tråkigt. Modet=*kräkljud* Inledningen=?-

 

8.  We´re still kids- Michael Feiner och Caisa: Får epic saxguy i huvudet när jag hör denna låten men den är faktiskt riktigt härlig och cool. +++

 

Skit vad snäll jag var!

 

Okej bästa och sämsta i prgramet:

 

+ DANNYS  MAGE! jag avled...

 

- Allt krabb med kontrollrummet, de måste ju få kontrol på saker och ting ;)

 

Detta var iallafall ett väldigt bra första program! Fortsätt så!

Bild på YOHIO i Melodifestivalen 2013.

Mary N'Diaye har veckans färggladaste nummer och kläder, här i mönstrade byxor, magtröja och röd jacka. Olle Kirchmeier/SVT

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0