Buff sesa.blogg.se -
oncontextmenu="return false"
< Till bloggens startsida

Sommarjobbet

Jag har även sommarjobbat och det är mycket tidskrävande eftersom jag jobbar heltid för att få ihop så mycket timlön jag kan för att jobba ifatt det jag missar på kommunjobbet när jag börjar på mitt andra sommarjobb. Just nu är jag på ett äldreboende där jag och en kompis som också jobbar där har till uppgift att göra de gamla sällskap, hjälpa till vid servering, matning och städning.
 
I början kändes det jobbigt eftersom vi inte kände de som bodde där och därför var det lite läskigt att prata med vilt främmande människor som man inte vet hur mycket de hör och så vidare. Det var också lite segt först då det inte var så mycket att göra. De första två dagarna längtade jag inte så mycket till jobbet får jag säga.
 
MEN NU!
 
Nu längtar jag istället till att träffa alla som bor där igen. Jag har lärt mig allas namn och personlighet och alla är helt underbara. De är så sköna och roliga. Ingen är den andra lik och de uppskattar verkligen när man tar lite extra tid och engagerar sig i deras intressen. Det är otroligt avkopplande att bara sitta och prata lite skit med dem än med andra yngre personer. De tar verkligen allting med största ro. Hur underbart som helst! Jag kommer sakna dem när jag lämnar jobbet nästa vecka :,(
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0