Buff sesa.blogg.se -
oncontextmenu="return false"
< Till bloggens startsida

100 frågor om mig (emelie)

100 FRÅGOR:
1. Tre namn jag lyssnar till: emelie, nemnem, nempa.

2. Någonting jag tycker om med mig själv: Det mesta?

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: att jag skjuter upp viktiga saker och istället gör jag ingenting.

4. Detta är jag rädd för: vägar, att hoppa över saker (utan häst hehe), okontroll, kändisar?

5. Tre saker jag vill ha varje dag: One direction, mat och någon att prata med

6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Åka skridskor, ljuga trovärdigt och spela fotboll

7. Detta tycker jag om att göra: Sitta uppe länge och prata om vad som helst med någon jag tycker om, drömma, äta, få saker gjorda ordentligt för att sen kunna chilla med bra samvete, följa one direction.  
 
8. Detta vill jag göra just nu: Gifta mig med Louis Tomlinson?

9. Bästa känslan: när man känner att man gjort något riktigt bra eller gjort en annan människa glad!

10. Värsta känslan: när man känner att man är med helt fel människor...

11. Egenskap jag gärna vill att min partner har: ett gott hjärta <3

12. Är jag kär just nu? Neee ;)

13. Jag vill gifta mig: ja

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: många saker! Bli rik, känd, gifta mig/bli vän med någon i one direction, skaffa mig ett bra jobb och ett bra liv, familj, resa och uppleva ett äventyr!

15. Min käraste ägodel: mitt liv?

16. Något jag vill ha i present: Mac dator

17. Detta har jag på mig just : mjukisbyxor, svart linne och en rosa hood! Hett

18. Favoritkläder: svarta byxor, lång ärmlös blus mabye.

19. Favoritdjur: Lejon

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: allt med en bra refräng!!  (kent låtar har inte alltid refräng men de gillar jag ändå)

21. Favoritlåt just nu: mannen med vita hatten-Kent eller they don't know about us/ moments - one direction. Svårt val...?

22. Roligaste ämne i skolan: svenska

23. Tråkigaste ämne i skolan: spanska eftersom vi har det så sent på dagen...

24. En bok jag gillar: Cirkeln

25. En film jag älskar: Narnia

26. Favorit tv-program? Desperate housewives, pretty little liars och mello/ Eurovision!!!!

27. Favoritdoft: apelsin

28. Detta äter jag gärna: Vindruvor och gröna äpplen

29. Dricker helst: Is te

30. Favorit godis: nougat!

31. Hit vill jag gärna åka på semester: London, Hawaii, LA, italien

32. Färg på mina ögon: Grön/blå/gul/brun

33. Min längd: 172,5

34. Jag tror på: fakta och egna teorier :p

35. Jag spelar: Gubben Noak/blinka lilla stjärna/ Spanien på piono! like a PRO!

36. Person jag beundrar: mina vänner, alla i one direction

37. Så här bor jag: I ett hus med min familj i en okänd håla.

38. Antal döda krukväxter i hemmet: finns en del i mitt rum...

39. Det här tänder mig: snällhet, humor, öppet sinne, fina ögon och leende :), välmående kropp (tränad men inte överdrivet tränad, alltså att man ser muskler men inte överdrivet), sol bränna och skön älskvärd personlighet :)  
 
40. Det här gör mig avtänd: för spinkiga kroppar, folk som tror de är coola genom att vara elaka, håriga kroppar och mustasch
 
41. Favoritfärg: Vinrött/marin blå

42. Favoritcitat: Everything Will be okay in the end. If it's not okay, it isn't the end!

43. En hemlighet jag vet: om jag säger det är det ingen hemlighet...

44. Bästa present jag fått: allt eftersom det visar att folk bryr sig :)

45. Senast köpta skivor: lyssnar på spotify så jag köper inga skivor...

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: mina ögon och hals?

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: mina lår, min hud, mina armar och mitt överbett. (dock är man aldrig snyggare än vad man känner sig så tänker inte så mycket på det här faktiskt, tycker det är onödigt att fokusera på komplex och sin kropp hela tiden. Blir bara irreterad på folk som lägger tid på att se ner på sig själva och sin kropp istället för att må bra. Usch!)
 
48. Udda förmåga/egenskap: vissla med tungan och skaka på ögonen är bara två av många udda egenskaper jag besitter..

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En katt eller ett lejon

50. Vad lyssnar du på just nu? Ingenting , mamma som lagar mat?

51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Stigit upp, ätit, kollat tumblr och Twitter, spelat candy crush och städat rummet jag ska snart göra mig iordning och titta på mello!

52. Var är dina föräldrar födda? Sverige.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn? Ett program som laddar ner youtube filmer

54. Vilken är din favoritrestaurang? Det bror på vad man är sugen på :p

55. När badade du i en pool senast? På sportlovet

56. Har du varit med i någon skolpjäs? Japp!

57. Hur många barn vill du ha? 2 eller 3 det bror på..

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Vet inte, när de bara skriker kanske?

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Får man säga sånt?

60. Vad har du för TV-kanaler? Alla kanal digital kanaler!

61. Har du åkt moped någon gång? Ja

62. Har du busringt någon gång? ja

63. Har du fått felparkeringsböter? nej

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Ja!!

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Turkiet

66. Har du en egen trädgård? Ja

67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier? Family Guy

68. Kan du alla orden i nationalsången? Nej inte riktigt

69. Badkar eller duschkabin? Dusch

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Har inte sätt någon film denna månad :o

71. Favorit pizza: capricossa

72. Chips eller popcorn? Bror på

73. Vilken färg på läppstift använder du? Använder inte läppstift

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Neej, finns det folk som gör det?

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? nej.

76. Apelsin- eller äppeljuice? Äpple

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Fikade med sophie

78. Favoritchoklad? Marabou mintkrokant

79. När röstade du senast? Ska rösta ikväll på mello!

80. När åt du en hemodlad tomat sist? I somras tror jag

81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Ja.. I kaninhoppning tror jag haha ;,D

82. Är du bra på matlagning? Ibland äger jag, ibland blir det inte så bra...

83. Klarar du att tanka själv? Kanske?

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv? nej.

85. Pepsi eller Coca Cola? Dricker inte sånt

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Räknas förkläde och hårnäts mössa?

87. Vad var det senaste du handlade? Fika

88. Har du kräkts offentligt: nej

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken: gifter mig med Louis Tomlinson och får båda. Mohaha

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja

91. Har du ringt något betalnummer: Ja

92. Kan man vara vän med sitt ex: Blir nog lite konstigt, men allt går om man bara vill :) 
 
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast: vet inte om jag gjort det

94. Hade du mycket hår som liten bebis: jaaa!

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar: En telenor tant.

96. Vad har du i din väska: Brukar ha: Dator, frukt, plånbok

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig: Ställer väckarklockan? Kollar Twitter!

98. Vad är du tacksam för idag: att jag har vänner som älskar mig för den jag är <3 hoppas jag :S  

99. Var hittade du den här listan: på en blogg

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: sophie, Eric Saade  och Dora utforskaren :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0