Buff sesa.blogg.se -
oncontextmenu="return false"
< Till bloggens startsida

100 frågor om mig (miss S)

 
1. Tre namn jag lyssnar till: Sophie, Soffan, SophieDarling, Genki (ja listan kan göras lång)
 
2. Någonting jag tycker om med mig själv: min smartighet 
 
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: att jag skjuter upp det jag kan göra idag till en anna dag
 
4. Detta är jag rädd för: nålar, sprutor, ankor (och andra fåglar), övernaturliga saker, blod m.m.
 
5. Tre saker jag vill ha varje dag: musik, mobilen och One Direction
 
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: sjunga, spela instrument, gymnastiska grejer (typ stå på händer)
 
7. Detta tycker jag om att göra: ta det lugnt och göra vad jag känner för, spendera tid med vänner och familj
 
8. Detta vill jag göra just nu: att min och nempas "top secret" A- plan ska slå in ;) (nu blev ni nyfikna va?!)
 
9. Bästa känslan: när man gjort en annan människa glad eller uppnåt någonting man kämpat efter att uppnå
 
10. Värsta känslan: obekväma situationer, när man kommer försent, stress
 
11. Egenskap jag gärna vill att min partner har: någon som är omtänksam
 
12. Är jag kär just nu? Neee ;)
 
13. Jag vill gifta mig: ja, men inte just nu (helst när jag är 20+ eller något ;) )
 
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Bli rik/ känd/ ekonomiskt oberoende, lära känna en kändis (helst i one direction), leva livet! 
 
15. Min käraste ägodel: min familj och väner <3 
 
16. Något jag vill ha i present: en apple dator 
 
17. Detta har jag på mig just :vill ni inte veta :P (nä, men mjukis kläder)
 
18. Favoritkläder: någonting som man känner sig bekväm/ självsäker i
 
19. Favoritdjur: Vandrande pinne (nä nu får det vara nog med allt tjat om mina vandrande pinnar! mitt favoritdjur är nog hund eller katt) 
 
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: jag lyssnar på der mesta, beror på vilket humör jag är på
 
21. Favoritlåt just nu: tror inte att jag har en specifik favoritlåt men jag gillar alla kärleksbalader
 
22. Roligaste ämne i skolan: dans eller samhällskunskap 
 
23. Tråkigaste ämne i skolan: gympa för det är så långt att gå till gympahallen lat som man är
 
24. En bok jag gillar: bibeln :P
 
25. En film jag älskar: TITANIC
 
26. Favorit tv-program? Desperate housewives, pretty little liars, scrubs,vänner, 2½ men osv.
 
27. Favoritdoft: ananas, mango 
 
28. Detta äter jag gärna: Choklad
 
29. Dricker helst: te 
 
30. Favorit godis: choklad!
 
31. Hit vill jag gärna åka på semester: London, Hawaii, LA, italien, spanien, afrika, thailand 
 
32. Färg på mina ögon: blåaktiga
 
33. Min längd: 168 tror jag  
 
34. Jag tror på: forever alone religionen
 
 35. Jag spelar: candy crush ;)
 
 36. Person jag beundrar: personer som står upp för sig själva (+one direction och mina nära & kära)
 
37. Så här bor jag: I ett hus med min mamma och ett hus med min pappa
 
38. Antal döda krukväxter i hemmet: vill helst inte säga det....
 
39. Det här tänder mig: en person som är snäll, omtänksam, förstår mig, snygg kropp, rolig, har bra personlighet som passar med min personlighet 
 
40. Det här gör mig avtänd: folk som trycker ner andra, tror att de är snyggare/ coolare än vad de är
 
41. Favoritfärg: ROSA!!!
 
42. Favoritcitat: "we all have a choice, to live or to exict"
 
43. En hemlighet jag vet: ........ .... ..... ....... ......
 
44. Bästa present jag fått: kan ju inte favoritsera presenter :O
 
45. Senast köpta skivor: Take me home (julklapp till min kusin)
 
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: mina kindben som syns ibland när man minst anar det ;) eller mitt hår innan vi gjorde 1d filmen för nu är det helt stelt och förstört :(
 
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: min hy -.-'
 
48. Udda förmåga/egenskap: svensson tjej som man är så har jag inga udda egenskaper som jag vet iallafall
 
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En katt
 
50. Vad lyssnar du på just nu? Ingenting , mamma som lagar mat?
 
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Stigit upp, ätit, suttit på trafikskolan i 3½ timme, gått ut och gått med mamma (spännande va???)
 
52. Var är dina föräldrar födda? Sverige
 
53. Vad är det senaste du installerade på datorn? ominstallerade photoshop
 
54. Vilken är din favoritrestaurang? vet inte riktigt :P
 
55. När badade du i en pool senast? i somras
 
56. Har du varit med i någon skolpjäs? ja en musikal när jag var 12
 
57. Hur många barn vill du ha? 2 eller 3 sen tar det stopp! 
 
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? electronic kanske 
 
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? är inte 18 än så jag röstar inte än
 
60. Vad har du för TV-kanaler? vet inte riktigt men MÅNGA är det
 
61. Har du åkt moped någon gång? Ja, nempa har kört mig
 
62. Har du busringt någon gång? ja
 
63. Har du fått felparkeringsböter? på cykeln eller? ;)
 
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? nä eller kanske har inte tänkt på det så mycket
 
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Turkiet
 
66. Har du en egen trädgård? Ja
 
67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier? Phineas och ferb/ svampbob fyrkant
 
 68. Kan du alla orden i nationalsången? Nej inte alla
 
69. Badkar eller duschkabin? badkar
 
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?  
 
71. Favorit pizza: kebabpizza
 
72. Chips eller popcorn? popcorn
 
73. Vilken färg på läppstift använder du? Använder inte läppstift
 
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? ehhhh va?????
 
 75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? nä finns inte sånt här
 
76. Apelsin- eller äppeljuice? Äpple
 
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Fikade med nempa efter att brandlarmet hade gått
 
78. Favoritchoklad? Marabou mjölkchoklad (tråkigt, jag vet)
 
 79. När röstade du senast? röstade på sean banan i melodifestivalen men råkade slå det dyra numret ;)
 
80. När åt du en hemodlad tomat sist? när jag var typ 10 kanske
 
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Ja
 
82. Är du bra på matlagning? beror på vad man lagar. jag är en hejare på att göra makaroner! nä, men jag är hyfsat bra på att laa mat
 
 83. Klarar du att tanka själv? Kanske har aldrig testat 
 
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv? nej.
 
85. Pepsi eller Coca Cola? cola
 
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? när jag sommarjobbade på hotellet
 
 87. Vad var det senaste du handlade? kommer inte ihåg, har minne som en guldfisk 
 
88. Har du kräkts offentligt: nej
 
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken: gifta mig med en som är mångmiljonär ;)
 
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja
 
91. Har du ringt något betalnummer: Ja har väl hänt
 
 92. Kan man vara vän med sitt ex: nä det tror jag inte
 
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast: Nellie när hon hade opererat bort bilndtarmen
 
94. Hade du mycket hår som liten bebis: nä -.-'
 
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar: standard varienten
 
 96. Vad har du i din väska: bra att ha saker
 
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig: kollar twitter och tumblr
 
 98. Vad är du tacksam för idag: att jag har vänner som älskar mig för den jag är <3

99. Var hittade du den här listan: på en fin blogg som heter sesa.blogg.se 

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: Dora utforskaren,  min påhittade vandrande pinne och min dubbelgångare som jag inte har träffat än


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0